maandag 13 mei 2013

Macarons van Ladurée uit Parijs

Hallo lieve lezers,

2 weken terug zat ik in Parijs. Ik ben daar uiteraard naar Ladurée geweest. Dit was voor mij een must deze vakantie. Het staat/stond ook op mijn bucket-list. Nu kan ik dit afstrepen!
Ik ben naar de Ladurée op de Champs-Elysees geweest. We hebben buiten een paar minuten in de stromende regen moeten wachten voor de deur. Eenmaal binnen stond er nog een lange rij. Toch waren we best snel aan de beurt.
Ik heb bij Ladurée 6 smaken macarons gekocht in een prachtig doosje. Ook heb ik een soort van collectors item gehaald, een tas-/sleutelhanger.

Dit is de hanger. Prachtig he?

 De smaken macarons die ik heb gekozen zijn (van links naar rechts): gezouten caramel, chocolade, rode vruchten, citroen, vanille en framboos.
Gezouten caramel vond ik erg lekker. het zout proef je helaas niet echt.
Chocolade is echt héérlijk. Echt! knapperig en een zachte romige vulling. Yumm.
Rode vruchten was lekker. niet heel bijzonder. Gewoon een confiturevulling.
Citroen vond ik lekker fris.
Vanille was echt niet mijn ding. De vulling had een crème moeten zijn. Hierin zat een soort gelei-achtig spul.
Framboos is gewoon lekker. Jammer van de frambozenpitjes in de confiture.
Mijn stiefmoeder had ook een paar macarons gekocht. Hiervan heb ik nog oranjebloesem gehad. Helaas vond ik die echt niet aan te raden.
Ga je naar Parijs en heb je plannen om naar Ladurée te gaan? de chocolademacaron raad ik zeker aan!
De macarons kosten €1,85 per stuk. 6 macarons in een doosje kostten €15,80
De hanger kostte €35,00

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten